zondag 1 augustus 2010

1 maand

We zijn hier nu al weer bijna een maand en ik zal even een update geven over ons leventje hier.
Na 3 dagen rondrijden door Nairobi en meer dan 15 appartementen gezien te hebben, zijn we drie weken geleden verhuisd naar ons nieuwe stulpje. Het kostte even tijd om iets te vinden wat niet al te duur was, geen tl licht had en waar we ons beide prettig bij voelde. We wonen nu in een appartementen complex met bijna alleen maar witjes en veel Nederlanders die kinderen adopteren. Die moeten hier een half jaar wonen voordat ze het kind mee mogen nemen. Desondanks is het een fijn nieuw huis! Met een fijn balkonnetje en een extra slaapkamer voor als we visite krijgen... Dus mocht je in de buurt zijn...

Woonkamer


Komende woensdag is er een referendum over de nieuwe grondwet. Deze dag is uitgeroepen als nationale vrije dag zodat iedereen de hele dag de tijd heeft om te gaan stemmen. Vandaag waren er grote 'Ja' en 'Nee' bijeenkomsten. Na de vorige verkiezingen in 2007 is het behoorlijk uit de hand is gelopen. Iedereen hoopt er op dat het nu rustig blijft. Op de radio roepen ze iedereen op peaceful te gaan stemmen.



Vandaag hebben we post-election-boodschappen gedaan. Mocht het toch onrustig worden hebben we wat extra eten en drinken in huis... En we hebben genoeg popcorn ingeslagen, voor het geval we dagen lang films moeten gaan kijken als we het huis niet uit kunnen.... Hopelijk is het niet nodig en hoeven we alleen op de verkiezingsdag thuis voor de buis te blijven.

Ik ben hier aan het werk voor Butterfly works. Dit is een “social design agency” uit Amsterdam die veel internationale projecten initiĆ«ren en uitvoeren, op het gebied van innovatie, nieuwe media, design en educatie. Een van de projecten die ze hebben opgezet is de in Nairobi gevestigde Nairobits. Dit is een 'digital design school' voor jongeren uit de sloppenwijken. Meestal werk ik vanuit het kantoor van Nairobits (Mamabits).



Op het moment ben ik met twee projecten bezig.
Ik ben bezig met de promotie van een spel voor op de mobiele telefoon, 'geth2o game'. En voor 'Maker Faire Africa' ben ik Makers aan het zoeken die innovatief werk maken. Ik ben bij diverse kunstenaars en designers in en rond Nairobi op bezoek geweest. Het is heel handig dat ik gebruik kan maken van de auto en Tony. Hij kent Nairobi als z'n broekzak en laat ons wennen aan het verkeer. Na de eerste week zijn we zelf gaan rijden en zit Tony op de bijrijdersstoel. Simon is al iets meer gewend aan het kamikaze-verkeer dan ik, maar het gaat toch al behoorlijk goed om de auto op kruispunten er tussen te wurmen...

Naast deze werkzaamheden ben ik nog opzoek naar ander werk. Ik heb al verschillende leuke projecten gevonden, er is alleen helaas vaak geen budget. Hopelijk vind ik binnenkort iets leuks.

Volgende keer iets over ons 1e safari avontuur...

1 opmerking:

  1. ha die Evelien en Simon,
    Leuk om dat allemaal te lezen en de foto's te zien!
    Echt iets voor jullie om te laat bij de uitgang te komen, maar van Hanja had ik dat niet verwacht (haha).
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben en lekker bezig zijn met van alles.
    We horen graag van jullie: ik ga vandaag verder met het proberen te vangen van onze mol in het gazon,
    groetjes, liefs,
    ma en pa.

    BeantwoordenVerwijderen